Блог Tutor Service

Як запам’ятати прочитане?

Школа
Як запам’ятати прочитане?

Згадайте ситуацію, коли ви повторюєте з дитиною пройдений матеріал у школі, і у неї раптово виникають складнощі із переказом параграфу. Виникає закономірне запитання: «А ти взагалі читав?». Звичайно ж, читав, але в пам’яті залишилось лише зазубрене перше речення. Німецький психолог Герман Еббінгауз з’ясував, що через годину людина забуває половину несуттєвої інформації, а через тиждень - 90%. Більшість знань школяра про навколишній світ із уроків географії, історії, біології впирається в переказування. А його ефективність, в свою чергу, зводиться до нуля. В Tutor Service репетитори розробили власні техніки запам’ятовування матеріалу, якими ми охоче ділимося з вами.

Найперше і основне правило – вибудовуємо логічні зв’язки.Пам’ять працює як єдиний механізм, велика сітка пов’язаних між собою знань, а отже, варто підкріплювати новий матеріал асоціаціями із пройденим. Коли діти пов’язують те, що вони вже знають, з тим, що читають, це допомагає зосередитися. Репетитори Tutor Service використовують техніку читання вголос. Якщо в тексті згадуються схожі місця або події, дитина може спробувати відтворити усі спогади.

Наступний важливий етап у запам’ятовуванні – комунікація. Якщо простіше, ставимо запитання. Це допомагає не лише розвинути критичне мислення у дитини, а й викликати цікавість. «Як думаєш, що станеться далі», «Як себе почуває персонаж», «Хто головні герої», «Які мотиви їх вчинків». Коли діти рефлексують і озвучують свої думки з приводу прочитаного, вони з більшою ймовірністю зрозуміють та запам’ятають текст. 

В Гарварді пропонують більш комплексний метод вичитки, яким послуговуються наші репетитори - SQ3R (Survey, Question, Read, Recite, and Review). Survey – огляд матеріалу, розуміння його структури, Question – формулювання запитань, які виникають під час огляду, Read – прочитання основної частини невеликими параграфами, Recite – виписка і декламування основних тез із прочитаного і наостанок Review – відповідь на сформульовані на початку запитання. До речі, останнє має критичне значення. Адже якщо не опрацювати прочитане вже через 20 хвилин, дитина забуде п'яту частину вивченого, а на наступний день будете пам'ятати лише третину інформації.

Остання підказка для ефективного навчання – індексні картки. Цей метод пасує не лише для художньої літератури, а й академічного матеріалу. Педагоги Tutor Service рекомендують користуватися картками, на одному боці яких питання, поняття або схема, а на іншому – додаткове пояснення. Такий метод називають ще флеш-картками. Їх можна організувати в колоди залежно від частоти повторення, а також брати з собою, щоб використовувати в дорозі або перебирати в вільну хвилину.

Достеменно відомо, що мозок по-різному працює з інформацією, коли ми читаємо текст або намагаємося його переосмислити і реструктурувати. Автоматизоване переписування конспектів і переказ окремих абзаців не дає практичного результату, тому варто спробувати техніки, які використовують репетитори в Tutor Service. За допомогою них можливо покращити пам’ять і вивчити максимальну кількість інформації. Більше того, ваша дитина ще й залишиться зацікавленою у продовженні і подальшому навчанні. Наші педагоги знають, як витрачати мінімум ресурсу й отримувати найвищі результати.