Блог Tutor Service

Гуманітарій і технар – черговий міф?

Для батьків
В ту ж хвилину, коли ви помітили, що дитині подобається декламувати вірші, малювати і займатися музикою, а також вона запам’ятовує історичні дати і легко пише твори, з’являється різке упередження, що їй точно не в математики. Найменовуємо її гуманітарієм! А чи правильна така дихотомія взагалі, і звідки виникла? 

  • Коріння міфу
Якийсь час тому у вченому світі стверджували, що є «карта мозку». Згідно з цією картою, чим краще у людини розвинена відповідальна за конкретні здібності ділянка мозку, тим ефективніше цей дар. Також автори стверджували, що велику роль відіграє і генетична схильність до тих чи інших здібностей. До того ж змінити ситуацію вдасться лише за умови раннього розвитку бажаної можливості.

  • Пора розвінчувати
Репетитори в Tutor Service наполягають на тому, що всілякі риси, наприклад, емоційність або практичність, можуть бути притаманні будь-якій людині. На їхню вираженість впливає безліч факторів. Успішність дитини у предметах та інтерес до них часто зумовлені не здібностями, а особистістю та талантом педагога, допитливістю дитини, підтримкою батьків чи «заразним» прикладом. Згадайте хоча б, що Михайло Ломоносов був видатним фізиком та хіміком, і при цьому писав оди та вірші, високо оцінені сучасниками. Або Льюїс Керролл, який викладав логіку та написав всесвітньо відому дитячу книгу, — гуманітарій чи технар? 

  • Наукове підтвердження
У 60-х роках минулого століття американські вчені зуміли довести, що мозок як м'яз можна накачати. Вони назвали цю людську особливість нейропластичністю — здатністю мозку формувати нові нейронні зв'язки залежно від активності людини. Ви здатні буквально виростити в мозку нові нейрони, займаючись навіть тією справою, яка, як здавалося, «не ваша». Вчені довели, що математика допомагає досягати успіху в гуманітарних науках, вирішувати життєві завдання, а музика (куди ви до речі віднесете її?) розвиває математичні здібності.

До чого готувати дитину?
Головне правило, яке пропонують в Tutor Service – навчайте дитину думати. А саме — міркувати, аналізувати, порівнювати, шукати не шаблонні рішення. Коли дитина робить перші кроки або намагається заговорити, вона щоразу падає, плутає слова і сенси. Але ми не вважаємо, що «не дано». Аналогічний принцип повинен застосовуватися до будь-якого роду занять і навичок, які прагне освоїти ваша дитина.

Уже на курсах дошкільної підготовки ми обов’язково включаємо математику, адже це одна із «мов» сучасного світу, опанування якої варте того, щоб вкладати час і сили. Математика допомагає розуміти навколишній світ і впливати на нього, але — аналогічно до вивчення іноземних мов — не дається змалку майже нікому. Не потрібно «технічного» складу розуму, щоб розумітися на особистих фінансах, кредитах, інвестуванні, допомагати дитині з домашніми завданнями з технічних предметів. 

За тим же принципом працює вивчення іноземних мов або розвиток творчих здібностей у дитини. Тому варто лише набратися терпіння і дозволити прогресу статися, а він станеться – головне вкладати зусилля і час. Не просто так Томас Едісон говорив, що талант це лише 1% від успіху. А в разі чого наші репетитори завжди готові прийти на допомогу і не просто визначити, до якого предмету у дитини схильності, а й розвинути базові навички з основоположних дисциплін – і «гуманітарних», і «технічних».