Блог Tutor Service

Дитина не хоче в школу – що робити?

Для батьків
Багатьом батькам знайома ситуація, коли ранній підйом дітей супроводжується криками: «Не хочу в школу». Більше того, істерики і слізні прохання не завжди пік винахідливості, часом чадо вдається до маніпуляцій з фізичним станом і навіть симулює недуг. Така проблема може нести комплексний характер, тому не варто поспішати з висновками. Але, звичайно, існують і загальні фактори, які залежать від віку.

Розпочнемо з початкової школи. Якщо першокласник не виявляє бажання навчатися, причини зазвичай вкрай поверхневі – проблемна адаптація і боязнь невідомого оточення. В 7 років настає чергова вікова криза, яка пов’язана із зміною рольових моделей і основоположного виду діяльності. В разі моральної незрілості навчальна рутина не змістила сюжетну рольову гру – остання досі є найважливішою частиною дитячої картини світу. Що робити? Не бійтеся психолога. Навіть в цьому віці дитячий терапевт підкаже, чи спостерігається і фізіологічна, і моральна готовність. Якщо вважаєте, що це занадто радикальні міри, спробуйте репетитора. В такому віці важливо показати, що навчання не обов’язково повинно бути нудним, і його цілком можна суміщати з грою. Серед напрямів підготовки в Tutor Service ви знайдете курс початкової школи, на якому дитина не лише навчиться адаптації, а й підтягне окремі дисципліни.

Рухаємося далі. Найскладніший вік – 7-10 років, адже діапазон потенційних проблем значно розширюється. Провідною діяльністю в цьому віці є навчальна - це означає, основним інструментом розвитку є саме шкільне навчання. Якщо відбувається відторгнення, очевидно, існують фактори, які заважають самореалізовуватись. Це можуть бути конфлікти з однокласниками, педагогами, навіть можливий булінг - шкільне цькування. В такому випадку спробуйте уважно спостерігати за дитиною: можливо, їй стає неприємно конкретно в моменті підготовки до уроків, або ж її соціальні навики недостатньо розвинені. Також не варто відсіювати причину перевантаженості: постійна втома і неправильний розпорядок можуть знищити увесь ентузіазм. В середній школі уже варто попрацювати над тайм-менеджментом.

Остання категорія найулюбленіша – підлітки. Ще одна вікова криза, але вона тут працює в симбіозі з хитрістю, інтелектом і обережністю. Тому починаються прогулювання і ігнорування. В цьому віці навчальна діяльність перестає бути провідною і відходить на задній план, на зміну їй приходить інтимно-особистісне спілкування з однолітками. Тут дієва лише одна методика – завоювання інтересу. Вам знову доведеться бути уважними і прослідкувати, якому предмету або заняттю дитина відводить найбільше часу: намагається щось моделювати, пише тексти, розглядає анатомічні схеми. Зрозумійте вектор спрямування і рухайтеся за ним.

Можна спробувати додати індивідуальні заняття з репетитором, щоб посилити уже наявний інтерес.В такому випадку спрацює банальне бажання стрибнути вище за інших. Учень почне відвідувати школу, щоб продемонструвати своє знання, яке значно перевершує однолітків. В Tutor Service ви можете обрати із доступних курсів ті, які пасуватимуть саме вашій дитині, навіть якщо вона раптово вирішила опанувати фізику. Але не варто забувати про комплексний підхід, адже 9-11 клас – час рішень, і що найважливіше, екзаменів. Тоді можна обрати один з наших інтенсивів з підготовкою до ДПА або ЗНО.

Головне пам’ятати, що часом відвертої розмови достатньо, щоб зрозуміти, що тривожить дитину. Трішки уваги і співчуття можуть допомогти учню знову потрапити в колію і насолоджуватись навчальним процесом.