Блог Tutor Service

Розвиваємо оглядове мислення: 3 ефективних способи

Життя
Зазвичай батьки концентруються на розвитку логічного або ж просторового мислення у дітей, що цілком правильно, але такого підходу не достатньо. Самомотивація, глибинний аналіз, бачення кінцевого результату – все це оглядово-образний тип розумової діяльності. Згадайте філософську думку 20 ст.: «Ми знаємо більше, ніж можемо виразити». Наші репетитори створили кілька технік, які і допоможуть вирішити цю проблему із структуруванням думок і їх усвідомленням.

Розпочнемо з принципів «видимого мислення»
  1. Уважне спостереження і чіткий опис
  2. Побудова пояснення
  3. Доказовість аргументації
  4. Врахування протилежних точок зору
  5. Формування висновків

Усі демонстровані навики піддаються штучному опануванню, але їх нелегко застосувати. Чому? Принцип Айсберга. Внутрішнє, неявне знання проблемно сформулювати словесно. Саме в таких випадках необхідне тренування.

Найперший спосіб – «Організатор запитань». Він працює в тому випадку, якщо дитина ніяк не може засвоїти комплексну точну інформацію. В ході вправи викладач поміщає графічний матеріал на картки із відповідними запитаннями. Дитина, в свою чергу, з допомогою асоціацій і тактильних відчуттів (з кольором картки, текстурою чи розміром) запам’ятовує найважливіше. Головне в цій справі – ділити великий масив на мініблоки, щоб не перевантажувати мисленнєвий апарат. Ключ до успіху – точність. Запитання повинні бути чіткими і категоричними.

Наступний метод – «Перетягування каната». Ним репетитори Tutor Service користуються найчастіше. Викладач стає свого роду опонентом учня і тренує таким чином здатність триматися власної точки зору і формулювати сильні аргументи на її користь. До речі вправу можна виконувати групами, тоді кожен окремий учень розширить власне коло аргументації. Для виконання пасує ресурс Padlet, де можна візуально створити ряд доказових тез в свою користь, а потім обирати серед них, відповідаючи опоненту.

Про останню техніку ви точно чули – «10 на 2». В Tutor Service вона слугує допоміжним інструментом для вивчення іноземних мов. Викладач протягом 30 секунд демонструє картинку, на якій зображена конкретна ситуація, дія або ж процес. Згодом учень повинен написати 10 слів або фраз, які асоціюються з побаченим.  Далі за тим же принципом учні формулюють більш комплексні думки, поки описова характеристика не набуде повноцінного вигляду. В першу чергу, це сприяє розвитку словникового запасу і уважності щодо деталей. Також учень вчиться заглиблюватися і обдумувати побачене.

Врешті зрозуміло одне – дидактичні навички цілком можна розвивати цікавими ігровими техніками, варто лише знайти трохи часу. В разі чого репетитори Tutor Service знайдуть підхід індивідуально до кожної дитини і посприяють не лише механічному запам’ятовуванню, а й, що важливо, розумінню.